Lqhx0TURF_15Boc_TC_UxW7ReY4 KAMUNTING CENTRAL: HARAMJADAH!!!! PEGAWAI DAERAH (DO) MAIN BANGSAT???

Pages

Monday, December 31, 2012

HARAMJADAH!!!! PEGAWAI DAERAH (DO) MAIN BANGSAT???

Kalau sudah kemaruk dengan politik, apa-apa sahaja pun boleh dijadikan sebagai isu politik untuk menyokong parti yang menjadi kecenderungan individu tertentu. Dan biarpun perbuatan berkenaan menyusahkan orang lain, terutama yang menjadi mangsa, mereka tidak akan peduli, bahkan menganggap ianya sebagai satu kelebihan dalam meraih undi, sokongan dan pengaruh.


Itu yang berlaku di Dungun.


Pegawai Daerah Dungun merupakan besan kepada ADUN Ladang. Nama Pegawai Daerah Dungun adalah Haji Mohd Akil bin Haji Mat. Besannya, ADUN Ladang adalah Tengku Hassan Tengku Omar yang mewakili PAS.


Banjir besar gelombang pertama yang telah melanda Terengganu, telah melanda Dungun pada 24 Disember 2012. Lebih 1000 orang telah menjadi mangsa banjir di 7 kawasan di sekitar
Dungun. Sehingga artikel ini ditulis, seramai 6 orang telah terbunuh dalam musibah banjir itu.


Walaupun kelibat atau peranan Pegawai Daerah seringkali dilindungi oleh peranan serta fungsi wakil rakyat, Pegawai Daerah merupakan orang yang paling berkuasa di sesuatu daerah, manakala ADUN dan Ahli Parlimen pula sekadar pencium kepala lutut mereka untuk sebarang hal termasuklah dalam hal meminta bantuan akibat malapetaka.


Mungkin menyedari hal tersebut, apatah lagi PAS Terengganu cuba merampas kembali Dungun dari tangan UMNO pada PRU13, Pegawai Daerahnya cuba memainkan peranan yang lebih menyeluruh, terutama dalam membina persepsi kononnya UMNO dan Barisan Nasional tidak bekerja membantu rakyat, sebaliknya PAS menerusi Unit Amal yang terlebih dahulu bergerak menghulurkan bantuan.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...