Lqhx0TURF_15Boc_TC_UxW7ReY4 KAMUNTING CENTRAL: Budak #Perempuan 10 Tahun Dicabul Oleh Warga Asing.

Pages

Thursday, December 20, 2012

Budak #Perempuan 10 Tahun Dicabul Oleh Warga Asing.

Seorang lelaki warga asing mengambil kesempatan mencabul gadis berusia 10 tahun selepas meminta gadis itu memijak belakang badannya dengan bayaran RM5, dalam kejadian di rumah kongsi di Ladang Felda Sahabat 10, di Lahad Datu, kelmarin.


Perbuatan suspek berusia 23 tahun terbongkar apabila gadis itu menceritakan kejadian itu kepada ibunya, jam 2 petang. Terkejut dengan keadaan itu, ibu mangsa membawa anaknya menjalani pemeriksaan di hospital sebelum membuat laporan polis.


Susulan laporan itu, sepasukan polis menjalankan operasi dan menahan suspek di rumahnya beberapa jam selepas kejadian itu.


Pemangku Ketua Polis Daerah Lahad Datu, Asisten Superintendan Ang Seow Aun berkata, suspek warga Timor Leste ditahan reman untuk siasatan lanjut. Beliau berkata, siasatan awal mendapati mangsa yang berjalan kaki seorang diri disapa suspek ke rumahnya sebelum diminta memijak belakang badannya dengan upah RM5.


“Kesempatan itu digunakan suspek untuk mencabul mangsa yang kemudian memaklumkan kejadian itu kepada ibunya,” katanya.


Sementara itu, dalam kes berasingan pada hari sama, seorang kanak-kanak perempuan berusia tujuh tahun menjadi mangsa cabul, juga oleh seorang lelaki warga asing di rumah kongsi Ladang Felda Sahabat 48.


“Dalam kejadian kedua jam 7 malam, kanak-kanak terbabit dikatakan bermain di luar rumah sebelum suspek berusia 25 tahun menghampiri mangsa lalu mengheretnya ke rumah kongsi.


“Namun, perbuatan suspek disedari jirannya yang kebetulan berada di tingkap rumahnya lalu memaklumkan kepada ahli keluarga mangsa dan polis,” katanya.


Susulan dari laporan itu, sepasukan anggota Jabatan Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Daerah Lahad Datu bergegas ke tempat kejadian sebelum menahan suspek di rumahnya jam 11 malam, pada hari sama. Utaranews

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...