Lqhx0TURF_15Boc_TC_UxW7ReY4 KAMUNTING CENTRAL: Panas!!! Perisikan Sahkan Pertemuan Anwar-Nur Misuari. Sah Anwar Pengkhianat Negara!!

Pages

Sunday, March 3, 2013

Panas!!! Perisikan Sahkan Pertemuan Anwar-Nur Misuari. Sah Anwar Pengkhianat Negara!!




Perisikan tentera Malaysia mengesahkan terdapat pertemuan antara Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan bekas pemimpin Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MNLF), Nur Misuari beberapa bulan sebelum pencerobohan berlaku di Lahad Datu, Sabah.

Selain itu, agensi risikan itu dilaporkan Mingguan Malaysia hari ini turut mengesahkan seorang pemimpin pembangkang Sabah, Datuk Dr. Jeffrey Kitingan terlibat dalam mengadakan pertemuan dengan Sultan Muidzullail T. Kiram iaitu salah seorang pemerintah Kesultanan Sulu juga beberapa bulan sebelum kejadian pencerobohan berlaku.

Jeffrey Kitingan adalah bekas Naib Presiden PKR yang kini menjadi Presiden Parti Reformasi Sabah (STAR) dan pengerusi United Borneo Front (UBF), parti pembangkang untuk Sabah dan Sarawak.

Pendedahan ini mengukuhkan lagi dakwaan pihak perisikan tentera Filipina sebelum ini yang secara terbuka mengaitkan nama pemimpin pembangkang sebagai dalang dalam insiden tersebut.

Menurut sumber perisikan Angkatan Tentera Malaysia (ATM), pertemuan antara Anwar dan Jeffrey dengan Nur Misuari dan pihak MNLF serta wakil Kesultanan Sulu dipercayai ada kaitan dengan janji-janji tertentu sehingga mendorong kumpulan yang mendakwa sebagai Tentera Diraja Kesultanan Sulu menceroboh Sabah.

Nur Misuari dinamakan oleh media Filipina, Inquirer News, sebagai salah satu pihak yang telah berkonspirasi dengan pemimpin politik pembangkang dari Malaysia untuk menghasut Sultan Sulu menuntut hak mereka.

Inquirer News mendedahkan, seorang pemimpin utama pakatan pembangkang di Sabah yang rapat dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim telah mengadakan pertemuan dengan pihak penceroboh dan menawarkan jaminan sokongan terhadap tuntutan kumpulan terbabit di Sabah.

Memetik sumber perisikan Filipina, Inquirer News melaporkan, pertemuan itu berlaku November tahun lalu, menyebabkan Sultan Sulu, Jamalul Kiram III mengarahkan pengikutnya menceroboh Kampung Tanduo bagi menuntut Sabah dari Malaysia. pisau



5 comments:

  1. DAH 7 ANGGOTA POLIS MAUT. NAJIB PUKIMAK DOK SIBUK KEMPEN LAGI. SEDARLAH BAHAWA PUNCA KPD SEMUA MASALAH INI ADALAH PROJEK PEMBERIAN IC OLEH UMNO LAKNATULLAH KERANA NAK PERTAHANKAN KUASA. PECACAI2 UMNO PULA TERUS BERJAYA DIBODOHKAN DGN SESUAP NASI KANGKANG. SEMUA POLIS TERUSLAH SOKONG UMNO SAMPAI ANDA SENDIRI KOJOL.

    ReplyDelete
  2. Ehh..anon 6.34pm...PM punya tugas banyak lagi tau...Takkan dia nak p hunus senjata gak...pikir pakai otak ler...kang aku cakap ko bodo tahap cipan... ko marak pulak....

    ReplyDelete
  3. .. anon 6:34 pm March3 ini sudah sakit jiwanya.... bahasa mencerminkan bangsa... manusia ini agaknya dari gulongan bangsat.. semoga Allah swt memberikan dia ganjaran yang setimpal dengan tingkah-lakunya di dunia ini dan diakhirat nanti. amin ....

    ReplyDelete
  4. anon 6:34 pm March3 PUKIMAK lu...kena sawan babi apa ko ni...suruh lah Pak Tiri laki pukimak lu ANWAR IBRAHIM selesaikan masalah kat LD...dasar pencacai malaun todi...bangang lu

    ReplyDelete
  5. alo brader....lu cari dlm google tgk...sultan sulu pernah hadir dlm perhimpunan umno 2012 dulu......check pleaseeeeee.......................

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...