Lqhx0TURF_15Boc_TC_UxW7ReY4 KAMUNTING CENTRAL: Fuyoo!!! Aksi Awek Cun Menari Separuh 'Pakaian' Depan Patung.

Pages

Friday, February 22, 2013

Fuyoo!!! Aksi Awek Cun Menari Separuh 'Pakaian' Depan Patung.



Korang pernah dengar tak pasal lagenda Chuchok? Chuchok ni adalah watak legenda di negara Thailand..

Chuchok ni adalah merupakan seorang sami yang dikatakan tamak didalam sebuah cerita lagenda dari buku Buddha Vessantara..

Dia diceritakan telah secara tiba-tiba menjadi kaya.. Malangnya, Chuchok ni mati akibat dari kerakusan akibat kekayaan yang baru dia temui..

Tapi.., terdapat ramai di serata Thailand yang percaya boleh jadi kaya hanya dengan memuja patung Chuchok ni beb.. Syaratnya.., kenalah "beriman" dengan patung ni dulu..

Dan setelah dorang "beriman" dan hajat dorang dimakbulkan, selalunya beberapa orang penari separuh bogel akan diupah menari didepan patung Chuchok..

Ini kononnya sebagai tanda terima kasih kepada patung tu sebab memakbulkan permintaan dorang...

Ishhh..., macam tu punya pe'el pun ada yee.. Nak jadi kaya punya pasal.., patung pun dihidangkan dengan tarian separuh bogel..







No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...