Lqhx0TURF_15Boc_TC_UxW7ReY4 KAMUNTING CENTRAL: MUFTI HARUSSANI SURUH PENGIKUT NABI PAS BERTAUBAT!!!

Pages

Wednesday, December 7, 2011

MUFTI HARUSSANI SURUH PENGIKUT NABI PAS BERTAUBAT!!!

Disaat Nik Aziz mengambil jalan mudah dengan tak mahu bertanggung jawab didalam isu penceramah PAS yang melabelkannya sebagai Nabi, isu tersebut semakin hangat diperkatakan dikalangan ilmuan Islam dalam negara..

Hari ini, Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria menegaskan bahawa mana-mana umat Islam yang membuat pengakuan bahawa ulama adalah nabi, wajib bertaubat dan perlu melafaz semula dua kalimah syahadah.

Ini berikutan ada seorang penceramah PAS yang sudah berani mengangkat martabat Nik Aziz sebagai Nabi kerana terlampau taksub dan memuja Mursyidul Am PAS tersebut.

Selain itu, menurut Mufti Perak, mereka yang bersetuju dengan pengakuan itu juga adalah berdosa besar kerana dianggap bersubahat.

Ini kerana, katanya, Allah menyatakan dengan jelas dalam al-Quran bahawa Nabi Muhammad SAW adalah penyudah segala nabi yang diturunkan sebelum baginda.

"Kalau sayang sangat kepada ulama, jangan sampai menyamakan dengan nabi kerana tiada sesiapa pun yang sempurna kecuali nabi. Jangan terlampau taksub kepada parti kerana ia boleh membawa kepada kesesatan," katanya.

Bagi KC, semua ini jelas menunjukkan yang PAS sudah semakin sesat apabila akidah pengikut-pengikut mereka dibiarkan terseleweng hanya kerana sikap taksub kepada pemimpin.

Inikah ajaran Islam yang Nik Aziz serta pemimpin-pemimpin PAS ajarkan kepada pengikut mereka? Jika beginilah caranya, PAS kini sudah sama tarafnya dengan kumpulan-kumpulan ajaran sesat didalam negara.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...