Lqhx0TURF_15Boc_TC_UxW7ReY4 KAMUNTING CENTRAL: NABI.. NIK AJIS.. PRU..!!!

Pages

Tuesday, December 6, 2011

NABI.. NIK AJIS.. PRU..!!!

Kalau sudah dijulang sebagai nabi kenapa masih lagi nak bertanding jadi calon pada pru.. Bukankah seorang nabi tidak mempunyai parti dan tidak mewakili sesebuah parti politik,ini nabi apa sampai peliwat, pengkhakwat, penzina pun boleh diangkat sebagai pemimpin..

"Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) menjelaskan, seseorang nabi yang diangkat oleh Allah tidak mempunyai parti, tidak mewakili sesebuah parti dan tidak bertanding dalam pilihan raya.

Malah, dalam nada sinis Presidennya, Datuk Ibrahim Ali berkata, seorang nabi tidak mengenali Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan parti cauvinis, DAP kerana tiada lagi nabi selepas Rasulullah wafat.

"Kesimpulannya, adakah Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat (yang diangkat oleh seorang penceramah Pas) sebagai nabi Allah. Jawapannya adalah tidak," katanya dalam satu kenyataan kepada Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Beliau mengulas tindakan melampau penceramah Pas, Shamsul Zaman Sukri yang menyamakan Nik Abdul Aziz dengan nabi sebagaimana didedahkan melalui rakaman video oleh portal detikaperubahan.com baru-baru ini.

Shamsul Zaman dilaporkan berkata: "Nabi-nabi ini orang alim, orang alim ulama itu nabilah tapi bila kita kata Tok Guru Nik Aziz itu nabi, orang kata sesat pula ambo (saya). Orang kata sesat (sebab) kata Tok Guru Nik Aziz nabi.

"Sebenarnya orang alim itu nabi dah. Ulama-ulama itu waris nabi dah, maknanya bila tidak ada nabi, dia (Nik Abdul Aziz) nabi dah."

Dalam pada itu, Ibrahim berkata, nabi ialah seorang manusia yang diangkat (lantikan) oleh Allah tanpa diketahui jumlahnya kerana tidak terdapat atau diterangkan dalam al-Quran atau dalam hadis mengenai jumlah sebenar.

Malah katanya, ibadat nabi pula terus dengan Allah kerana nabi tidak terikat untuk berdakwah kepada kaumnya berbanding rasul yang mempunyai darjat lebih tinggi kerana perlu berdakwah kepada kaumnya.

"Semua rasul pula diangkat daripada kalangan Nabi seperti Nabi Nuh A.S, Nabi Ibrahim A.S, Nabi Musa A.S dan paling indah Nabi Muhamad S.A.W yang diangkat untuk berdakwah kepada kaumnya," katanya."

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...