Lqhx0TURF_15Boc_TC_UxW7ReY4 KAMUNTING CENTRAL: MEMANG BIADAP BUDAK NIE!!!!

Pages

Thursday, December 8, 2011

MEMANG BIADAP BUDAK NIE!!!!

Beberapa pertubuhan NGO hari ini membidas sikap biadab Setiausaha DAP Perak, Nga Kor Ming yg berterusan memburukkan imej pemimpin negeri termasuk mempersendakan nama negeri ini dengan panggilan 'Perak Darul Kartun'. Sebelumnya Dato' Zamri Abd Kadir digelar Hitam Matelik, biar pun kes itu telah selesai setelah meminta maaf.

Presiden Gagasan Melayu Perak (GMP), Datuk Seri Mohd. Hilmi Ismail berkata,
sebagai pemimpin, Kor Ming perlu menunjukkan sikap terpuji dan tidak seharusnya melakukan provokasi yg akhirnya memakan diri sendiri. "Apabila dia menggelarkan Perak sebagai Darul Kartun, beliau sebenarnya tidak layak langsung duduk di negeri ini dan perlu keluar dari sini.

"Sikap biadab Kor Ming itu menunjukkan pemimpin pakatan pembangkang semakin ketandusan idea hingga menjadikan pentas ceramah sebagai landasan mengutuk pemimpin lain dan kedaulatan negeri yg diduduki," katanyahari ini.

Kenyataan Kor Ming juga dianggap menghina kedaulatan Perak dan institusi diraja apabila menggelarkan negeri ini sebagai Perak Darul Kartun. Yang Dipertua Perkasa Perak, Ahmad Zaini Ismail yg turut mengecam tindakan Kor Ming itu berkata, kenyataan tersebut merupakan sindiran sinis kepada kedaulatan institusi diraja Melayu.

Katanya, sebagai pemimpin yg menikmati kedudukan tertinggi di dalam politik hasil kedaulatan negara yg dinaungi, Kor Ming tidak wajar melakukan pengkhianatan sedemikian.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...