Lqhx0TURF_15Boc_TC_UxW7ReY4 KAMUNTING CENTRAL: PRU-13: SELAMATKAN ISLAM, MELAYU, RAJA

Pages

Tuesday, April 10, 2012

PRU-13: SELAMATKAN ISLAM, MELAYU, RAJA

Pengundi, khususnya di Pulau Pinang perlu menjadikan PRU-13 sebagai peluang untuk menyelamatkan serta melindungi hak keistimewaan Islam, Melayu dan institusi raja daripada dihapuskan oleh pihak2 tidak bertanggungjawab termasuk pembangkang.

Undi mereka akan menjadi penentu kerajaan mana yg boleh dipertanggungjawabkan mempertahankan ketiga-tiga keistimewaan tersebut yg termaktub dalam Artikel 153 Perlembagaan Persekutuan.

Sebagai orang Islam mereka wajib mempertahankan ketiga2 perkara itu dan memilih pemimpin yg benar2 dapat menyelamatkannya.

Lihat apa jadi di Penang. Ketua Menteri, Lim Guan Eng dianggap tidak berminat untuk membela nasib orang Melayu berikutan keengganannya untuk berjumpa beberapa NGO Islam bagi berbincang mengenainya sejak mentadbir Pulau Pinang pada 2008.

Dia bukan sahaja tidak mahu berjumpa, malah 21 NGO Islam pernah dihalau dari pejabat Ketua Menteri oleh Setiausaha Politiknya, Ng Wei Aik.

Orang mcm ni ke yg nak kita biarkan memerintah negara? Pilihan terletak ditangan kita. Jangan buat silap lagi dalam PRU-13 akan datang.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...