Lqhx0TURF_15Boc_TC_UxW7ReY4 KAMUNTING CENTRAL: PANASS : SKANDAL 10 BILLION KHALIFAH GUAN ENG, TERBUKTI BERLAKU RUNDINGAN TERUS.

Pages

Tuesday, March 6, 2012

PANASS : SKANDAL 10 BILLION KHALIFAH GUAN ENG, TERBUKTI BERLAKU RUNDINGAN TERUS.

Pengumuman yang dibuat oleh Ivory menimbulkan tanda tanya apabila mereka menyatakan berlaku runding terus selepas memenangi tender?

Ini amat berbeza dengan kenyataan Guan Eng yang menyatakan ia adalah tender terbuka sedangkan ia adalah RFP(request for proposal) . Guan Eng harus jawap ,adakah ini "Tender by invitation only" atau pun "Closed Tender"

Yang dikatakan sebagai tender terbuka sebenarnya adalah RFP,tarikh akhir ditutup adalah 31 Dec 2010,tetapi yang peliknya kenapa Ivory menyatakan mereka telah menghantar tender pembelian tanah pada 3hb March 2011

Kalau korang nak tahu,dalam sistem tender terbuka,selepas tarikh tutup tender,hanya berlaku proses penerangan mengenai tender,tidak ada proses perundingan.Nampaknya Ivory dan Guan Eng telah mendedahkan sendiri pekong mereka apabila berlakunya runding terus bukannya seperti tender terbuka.

Read more: http://www.pisau.net/#ixzz1oKkySmH5

2 comments:

  1. Tahniah KC, krn dapat menzahirkan sesuatu fakta untuk Rakyat Malaysia mendapat infor yg betul dan shahih. Bila ini terungkap, maka kita dapat melihat bagaimana LGE telah memutarbelikkan fakta demi myelamatkan maruah dan penipuan yg dilakukannya. Saya masih ingat sewaktu bertugan di Affin Bank, salah seorang AGM berbangsa Cina memberitahu "Jangan sesekali Percaya Org Cina, Org Cina kalau tak menipu bererti dia bukan Cina" jd, itu fakta sebenar yg boleh kita yakini. Berfikirlar dan percayalah bhwa LGE cuma menanam tebu di bibir mulut!.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...