Lqhx0TURF_15Boc_TC_UxW7ReY4 KAMUNTING CENTRAL: KECOHHH : BUKTI PAS TERLIBAT KES PENYELEWENGAN KOHILAL

Pages

Sunday, January 23, 2011

KECOHHH : BUKTI PAS TERLIBAT KES PENYELEWENGAN KOHILAL

KC : Ish... Biar betul ulamak pas terlibat secara langsung kes penyelewengan Kohilal?? Katanya RM 45 juta wang pelaburan ahli-ahli Kohilal lesap entah ke mana.. Mana peginya RM 45 juta yang mana nikainya bukan sedikit... Cuba kita lihat khabar ini melalui rakan2 Blogger yang lain......

Semalam di tempat Kampung FELDA Tenang, ceramah yang dianjurkan PAS kebanyakkanya dihadiri oleh para petugas PAS yang dibawa dari luar. Ceramah PAS yang dihadiri kira-kira 150 orang itu, hanya 30 orang yang merupakan penduduk tetap di kampung itu.

Tapak ceramah dianjurkan berhampiran bersebelahan dengan Markas UMNO di bahagian kanan dan hadapan. Ceramah PAS ini dipantau oleh ahli-ahli UMNO yang duduk berhampiran dengan tapak ceramah. Sesekali apabila pemimpin PAS menghina UMNO, kedengaranlah laungan bantahan daripada ahli UMNO yang berdekatan.

Tantawi ataupun Tantaik, memulakan ceramahnya dengan perasaan gementar kerana tahu beliau berada di kawasan UMNO. Tantaik/Tantawi memberikan ceramah dengan sopan santun sekali, habis segala ayat-ayat suci ditabur bagi menyakinkan 30 orang penduduk FELDA Tenang yang hadir bahawa PAS bukan parti ekstrem.

Di kesempatan itu, Tantaik juga menyeru kepada para hadirin agar memberikan sedikit sumbangan kepada tabung DANA PILIHAN RAYA KECIL Tenang ini. Katanya, duit syilling PAS tak mahu. Yang PAS mahu ialah duit kertas yang berwarna merah dan hijau sahaja. Duit syilling hanya akan menambahkan bebanan tetapi isinya sedikit. Duit kertas berwarna biru juga tidak di terima. Katanya, beli rokok RM7.30, takkan nak derma kepada parti RM2.00 sahaja? Sempat juga PAS menge'pau penduduk FELDA Tenang.

Kata Tantawi/Tantaik diceramahnya semalam, PAS menyediakan PAKEJ pemimpin yang baik dari BN. Menurutnya PAS tidak pernah di tangkap kerana kes rasuah ini kerana semua pemimpin PAS baik-baik dan bekerja mengikut ajaran Islam. Iyer ker?

Kalau yer tak pernah terlibat dalam rasuah, ke mana perginya wang pelaburan ahli-ahli KOHILAL sebanyak RM45 juta? Kemana perginya duit orang orang bodo yang kununnya akan di manage oleh ulamak itu? Sehingga kini tiada seorang pun pemimpin PAS yang berani mengungkap perkara ini di mana-mana sesi ceramah mereka. Ternyata PAS amat kurang ilmu dalam hal-hal yang berkaitan dengan urusniaga. Tetapi masih lagi nak tunjuk diri tu pandai? FAILED! Tapi satu je orang PAS terer, sup gearbox memang sedap.
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...