Lqhx0TURF_15Boc_TC_UxW7ReY4 KAMUNTING CENTRAL: KES BLOGGER SAMAN YANG BERHORMAT..!!

Pages

Friday, February 3, 2012

KES BLOGGER SAMAN YANG BERHORMAT..!!

Walaupun agak terlewat KC menulis isu rakan KC iaitu Blogger Sekupangduas berhubung saman beliau ke atas Si Komeng, KC ingin jugak mengingatkan rakyat bahawa ianya bukan isu baru atau lama, tetapi ia adalah berkenaan siapa salah siapa benar.

Sekupangduas bersama peguamnya yang telah menghantar fail saman ke atas YB DAPig si Komeng atas dasar saman balas. Ini adalah berikutan dan tindakan balas atas dakwaan adun DAPig tersebut. Saman berjumlah RM11 juta itu difailkan ke atas Si Komeng itu.

Pendapat yang ditanya dari beberapa peguam dan orang awam menyatakan bahawa nilai yang diminta kepada Blogger Sekupangduas sebanyak RM10 juta itu adalah tak masuk akal dan tak berpadanan dengan nilai dirinya.

Si Komeng sepatutnya bersedia untuk membela diri atas tuduhan salah- guna kuasa itu bukan dengan tunjuk hero konon tidak bersalah dan cuba untuk mengertak blogger tersebut dengan menyaman Sekupangduas.

Apa-apa pun KC ucapkan tahniah kepada Sekupangduas kerana dapat jugak peguam yang bagi membantu beliau. Pada mulanya ada jugak ura-ura rakan-rakan Blogger PCT ingin mengadakan kutipan bagi membiayai urusan mahkamah Sekupangduas, alhamdullilah berhasil jugak.. Inilah berkat bila kita menyatakan kebenaran...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...