Lqhx0TURF_15Boc_TC_UxW7ReY4 KAMUNTING CENTRAL: PANAZZ : CITA-CITA DAP DI PERAK..

Pages

Sunday, February 13, 2011

PANAZZ : CITA-CITA DAP DI PERAK..

Lim Guan Eng dan juga Nga Kor Ming telah bersetuju untuk memberikan sokongan penuh kepada Nizar Jamaluddin untuk menjadi Menteri Besar Perak lagi sekiranya Pakatan berjaya marampas kembali negeri tersebut pda PRU akan datang.

Menurut Lim Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP, Nizar adalah seorang pemimpin yang mempunyai integriti serta amat dihormati oleh seluruh rakyat negeri Perak. Ini yang menyebabkan DAP menaruh kepercayaan penuh terhadap kepimpinan wakil PAS tersebut.

Nga Kor Ming pula menyifatkan Nizar adalah pemimpin yang mempunyai rekod yang amat baik didalam menjalankan pentadbiran negeri. Dia juga menegaskan bahawa semua rakyat Perak aman dan makmur dibawah pemerintahan Nizar sebelum Barisan Nasional merampas Perak dari Pakatan.

Tetapi, persoalan yang pemimpin-pemimpin DAP ini perlu utamakan dulu ialah, bolehkah mereka kembali memenangi Perak pada PRU akan datang? Bolehkah Pakatan meyakinkan rakyat negeri Perak supaya memilih mereka lagi setelah apa yang dilakukan oleh DAP sebelum ini?

Rakyat seluruh negara khususnya bangsa melayu amat tersinggung dengan tindakan beberapa pemimpin DAP menghina Islam melalui restu PAS. Bahkan, penolakan jelas bangsa melayu terhadap Pakatan dapat dilihat dibeberapa pilihanraya kecil di seluruh negara.

Ini sahaja sudah cukup untuk menjawab sama ada DAP dan Pakatan mampu atau tidak menawan kembali Perak dari gengaman Barisan Nasional. Lagipun, DAP harus sedar bahawa PAS kini bukan lagi menjadi parti alternatif bangsa melayu selepas UMNO.

Dan jika ditakdirkan Tuhan Pakatan mampu juga memerintah di Perak selepas PRU13 nanti, bolehkah Nizar Jamaluddin diangkat kembali sebagai Menteri Besar? Syarat utama untuk dilantik menjadi Menteri Besar ialah memenangi kerusi DUN.

Bolehkah Nizar menang kerusi DUN jika dia terus bertanding di kerusi DUN Pasir Panjang sepertimana PRU12 dulu? Jika dilihat sejak akhir-akhir ini, UMNO jelas telah menguasai kawasan DUN tersebut dan penambahan pengundi baru dikawasan itu juga lebih memihak kepada UMNO.

Didalam keadaan sekarang, hanya DUN Gunung Semanggol sahaja yang masih lagi dilihat menjadi kubu kuat PAS. Namun mahukah Nizar untuk bertanding disitu dan meninggalkan kawasannya sendiri?
Nizar yang terkenal dengan sifat ego dan sombong ini pastinya tak akan beralah untuk bertanding dikawasan luar.

Seperkara lagi, PAS Perak dikhabarkan kurang senang dengan kenyataan DAP yang tetap mahukan Nizar menjadi Menteri Besar sekiranya Pakatan berjaya menawan Perak. Ini kerana, sepatutnya Pesuruhjaya PAS negeri yang perlu diutamakan bagi menjawat jawatan tersebut.

Ini semua adalah kemelut yang sedang berlaku didalam Pakatan di Perak. Nizar sebenarnya disukai oleh DAP kerana dia terbukti mampu menjadi boneka dan kuda tunggangan kepada DAP di negeri tersebut.

Jika DAP ingat mereka mampu sekali lagi membohongi rakyat Perak, mereka ternyata salah kerana rakyat Perak kini tidak lagi mempercayai golongan yang pernah menghuru harakan Perak sebelum ini._paklong_
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...