Lqhx0TURF_15Boc_TC_UxW7ReY4 KAMUNTING CENTRAL: PRN SARAWAK : PKR SARAWAK ENGGAN KERJASAMA; DAP BAKAL BERTEMBUNG DENGAN PKR

Pages

Monday, March 28, 2011

PRN SARAWAK : PKR SARAWAK ENGGAN KERJASAMA; DAP BAKAL BERTEMBUNG DENGAN PKR


PKR telah mula menunjukkan gerakkerjanya dengan mula berkempen dari rumah ke rumah dan sudah mula kelihatan mula memasang bendera di sekitar DUN Batu Kawa. Kerakusan PKR untuk menguasai DUN Batu Kawa kali ini bukan sahaja meresahkan penduduk yang menyokong DAP, malah penyokong dari Barisan Nasional sendiri. Walaupun di pihak DAP belum lagi menamakan calon mereka di Batu Kawa.

Sudah kedengaran suara-suara sumbang yang datang dari kelompok penyokong-penyokong DAP yang tidak berpuas hati kerana kerusi DUN Batu Kawa merupakan kerusi tradisi DAP. Sikap Baru Bian, Pengerusi PKR Sarawak yang angkuh dan tidak melalui persepakatan Pakatan Rakyat telah menyebabkan dikalangan mereka mula mencurigai sesama sendiri.

PKR yang sebelum ini yang ingin menguasai kerusi DUN Sarawak bagi mewakili pembangkang telah di“pangkah” oleh sebuah lagi parti iaitu SNAP. Dengan meletakkan calon hampir dikesemua kerusi DUN Sarawak, SNAP yang sebelum ini bersama-sama parti pembangkang telah bertindak untuk tidak bersama dengan pembangkang.

Walaupun Baru Bian masih berkira-kira sehingga kini untuk menamakan calon PKR di PRN Sarawak, majoriti pengundi Cina di Bandar Raya Kuching tetap menolak PKR yang mana mereka tidak gemar kepada politik maki hamun seperti yang diamalkan oleh PKR selama ini. Maka peluang kepada sesiapapun yang akan bertanding di Kuching baik kepada Barisan Nasional tetap ada dengan usaha bersungguh-sungguh mendekati pengundi.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...