Lqhx0TURF_15Boc_TC_UxW7ReY4 KAMUNTING CENTRAL: PANAZZZ : PAKATAN MENYERAH KALAH PULANG AWAL DI TENANG

Pages

Saturday, January 29, 2011

PANAZZZ : PAKATAN MENYERAH KALAH PULANG AWAL DI TENANG

Di khabarkan sejak dari semalam ramai jentera pakatan haram yang bertugas mulai balik ke negeri masing-masing. Kebanyakkan dari parti PKR dan DAP sudah pulang lebih awal. Ini berikutan laporan kajian sikap yang telah dijalankan oleh mereka menyatakan kemenangan besar milik BN.

Berdasarkan kajian sikap itu lagi, antara faktor besar menyumbang kekalahan yang bakal dihadapi oleh PAS ialah suami calon PAS. Isu MC telah membuatkan ramai pengundi kecewa dan kurang yakin terhapap calon yang diketengahkan oleh PAS. Ramai pengundi cina berpendapat untuk menjadi pemimpin yang baik, pemimpin tersebut sepatutnya tidak mempunyai masalah keluarga kerana ini  secara tidak langsung akan menggangu prestasi kerjanya sebagai wakil rakyat.

Sementara itu walaupun tempoh berkempen masih berbaki beberapa jam sahaja lagi, jentera pilihan raya BN masih terus bergerak bagi memastikan kemenangan Mohd Azahar. Salah seorang daripada petugas BN berkata "Kami mendekati pengundi secara terus, secara peribadi khususnya di bahagian Felda, kampung tradisi, ladang-ladang, taman perumahan sehingga kepada peniaga dan pengusaha kecil.

"Gerak kerja kami menyeluruh. Kami berjumpa dengan pengundi bertanyakan masalah, menyelami isu-isu yang dibangkitkan dan lebih penting kami mendengar, memahami dan menyelesaikan masalah mereka," katanya.

Katanya lagi berdasarkan maklum balas berhubung penerimaan pengundi terhadap jentera BN sewaktu menjalankan kempen, pihaknya melihat ada "satu perkembangan yang baik" penerimaan terhadap BN.
 
"Mereka mula memahami dan menilai perkembangan dana kemajuan yang di oleh kerajaan sebagai asas dalam penghakiman untuk lebih memahami BN.

"Kita tidak mahu berasa terlalu yakin, kita menghormati pihak lawan. Yang paling penting bagi kita adalah pembangunan dan kebajikan pengundi kita itu dapat diketengahkan dan dapat dibela. Itu paling penting sekali," katanya.-MK

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...