Lqhx0TURF_15Boc_TC_UxW7ReY4 KAMUNTING CENTRAL: PANASS !!! NIZAR LAMBAI DISAHKAN KURANG SIUMAN..

Pages

Monday, September 17, 2012

PANASS !!! NIZAR LAMBAI DISAHKAN KURANG SIUMAN..

PAS mendakwa bahawa Umno sedang menghadapi tsunami politik yang lebih besar dalam parti tersebut daripada apa yang dialami sepanjang tahun 2008.

Bekas Menteri Besar Perak yang paling singkat dalam sejarah, Mohammad Nizar Jamaluddin memberitahu bahawa kegawatan politik dalam Umno semasa tsunami politik 2008 adalah pada tahap yang rendah tetapi kini ia telah menjadi lebih ganas.

"Terdapat maklumat dari sumber dalaman bahawa tiga pemimpin Umno - Mahathir (Mohamad), Tengku Razaleigh (Hamzah) dan (Timbalan Perdana Menteri) Muhyiddin (Yassin) (bersaing sesama sendiri) cuba untuk menggantikan Najib Altantuya sebagai Presiden Umno sebelum pilihanraya umum akan datang, "kata Nizar.

Beliau berkata ketiga-tiga pemimpin Umno ini takut bahawa parti itu mungkin hancur dan BN akan kehilangan Putrajaya dalam pilihanraya umum akan datang jika Najib Altantuya terus memimpin.

Bagi membuktikan hujah beliau, Nizar berkata beliau telah mendapat maklumat bahawa poster Muhyiddin menggantikan Najib Altantuya telah secara meluas diedarkan di Johor.

Beliau juga mendapat maklumat bahawa Mahathir sudah bersedia untuk keluar dari persaraannya bagi meneruskan jawatan Perdana Menteri jika diminta untuk berbuat demikian.

Pemimpin vokal PAS ini juga tidak menolak kemungkinan Angkatan Amanah Rakyat (Amanah) pimpinan Razaleigh bakal menggantikan Umno sekarang.

Nizar meramalkan bahawa ia akan menjadi "perang politik paling kotor" dalam Umno menafikan perjuangan ahli semata-mata untuk keuntungan peribadi dan bukannya memastikan BN menang dalam pilihanraya umum akan datang.

Bercakap dalam satu ceramah di Perak minggu lepas, Nizar berkata, Umno juga menghadapi dilema politik di peringkat negeri.

"Saya diberitahu bahawa Najib Altantuya telah menuntut bahawa 90% daripada calon-calon Umno di Perak mesti terdiri daripada muka-muka baru, profesional, yang mempunyai latar belakang pendidikan dan tidak semestinya ahli jawatankuasa Umno untuk menjadi calon boleh menang dalam pilihanraya umum akan datang.

"Seorang Timbalan Ketua Umno bahagian memberitahu saya bahawa kebanyakan ahli kecewa dengan keputusan ini.

Jadi mereka hanya menunggu tarikh apabila Najib Altantuya mengisytiharkan pembubaran Parlimen dan ramai ahli Umno dari Perak akan keluar dan menyertai Amanah.

"Ku Li telah datang ke Perak pada bulan April dan beliau mendapat beberapa momentum (dalam ahli merekrut bagi Amanah). Jadi dalam Umno ada lagi Umno, "katanya.

Pemimpin PAS juga mendedahkan bahawa terdapat perbalahan sengit dalam Umno Perak bagi beberapa kerusi parlimen dan DUN yang masih belum selesai.

Dalam ucapannya, Nizar juga menunjukkan slaid dan rakaman video mengenai salah laku yang dikatakan dilakukan ahli Umno.

Beliau juga menunjukkan video klip kontroversi di YouTube bagaimana Najib Altantuya dan isterinya Rosmah Mansor menari pada hari pertama sambutan Hari Raya Aidilfitri di kediaman rasmi mereka di Putrajaya.


p/s: Confirm dah sewel mangkuk ayun pencacai DAP sekor nih.. Makin teruk nampaknya dia punya imaginasi... Hahahaha...
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...