Lqhx0TURF_15Boc_TC_UxW7ReY4 KAMUNTING CENTRAL: HINDRAF SAMAN RM 55 BILLION KEPADA DS NAJIB.

Pages

Tuesday, February 7, 2012

HINDRAF SAMAN RM 55 BILLION KEPADA DS NAJIB.

Macam haram jadah puak Hindraf nie, macam dah takdak game lain. Politik Murah...

Permainan puak2 nie semua org boleh baca, bila PRU nak mai diorg sibuk nak saman org tue la org nie la.. Macam biasa puak2 Hindraf nie akan cuba memecah belahkan komuniti kaum India untuk memberi ruang menang pada pakatan rakyat.

Tapi yang kelakarnya, 3 Tahun pemerintahan PR takdak pun selesai masalah kaum India seperti contohnya di Kg Buah Pala, Kedai-kedai Makan di Taman Pelangi, masalah penduduk Kg Asam, masalah tanah di Selangor spt di Ijok dan macam2 lagi pun Tidak Selesai..

Puak2 nie juga lupa bahawa Kerajaan Barisan Nasional telah banyak membantu dari segi membuat Sekolah2 Kebangsaan India, Bantuan Pendidikan kepada kaum India, Ekonomi, Sosial dan macam2 lagi sejak dahulu lagi hingga sekarang.

Huhh... Seperti Kacang Lupakan.. Jom Baca Artikel yang dipetik daripada KLPost.

KUALA LUMPUR 7 Feb. - Barisan Bertindak Hak-Hak Hindu (HINDRAF) bakal menfailkan saman terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan Menteri Pelajaran Tan Sri Muhyiddin Yassin berjumlah RM55 billion.

Saman ini didakwa atas tuduhan diskriminasi Kerajaan pimpinan Pengerusi BN itu terhadap bekas penuntut sekolah Tamil oleh kerajaan dan sektor swasta selama 55 tahun.

Perkara ini disahkan Pengasas Badan Bukan Kerajaan itu yang menjelaskan mereka akan memohon mahkamah mengeluarkan perintah supaya kesemua 523 sekolah Tamil ditaja sepenuhnya oleh kerajaan, setiap sekolah diberikan 10 ekar tanah dan sebuah kampus khas melatih guru India diadakan di Universiti Malaysia.

"Kami sudah minta, dan minta, dan minta perkara itu ratusan kali," kata Uthayakumar yang turut mengedarkan risalah mencari sokongan di tengah-tengah perayaan Thaipusan di Batu Caves hari ini

P.Uthayakumar dan M.Manoharan juga menjelaskan, saman tersebut bakal difailkan pada hari Khamis ini di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.Barisan Bertindak Hak-Hak Hindu (Hindraf) hari ini berkata akan memfailkan saman terhadap lelaki pertama dan kedua Malaysia itu di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada pagi Khamis.

Pengasas bersama Hindraf P Uthayakumar dan peguam M Manoharan berkata, mereka akan memohon mahkamah mengeluarkan perintah supaya kesemua 523 sekolah Tamil ditaja sepenuhnya oleh kerajaan, setiap sekolah diberikan 10 ekar tanah dan sebuah kampus khas melatih guru India diadakan di Universiti Malaysia.

Mereka juga menuntut ganti rugi RM55 bilion setahun untuk dakwaan 55 tahun diskriminasi terhadap bekas penuntut sekolah Tamil oleh kerajaan dan sektor swasta.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...