Lqhx0TURF_15Boc_TC_UxW7ReY4 KAMUNTING CENTRAL: PEMBOHONGAN NIZAR MALANG BAGI RAKYAT PERAK.

Pages

Wednesday, April 11, 2012

PEMBOHONGAN NIZAR MALANG BAGI RAKYAT PERAK.

Nizar didapati berbohong : Apabila kononnya dia tidak mendapat peluang yg cukup utk berbahas mengenai masalah DUN Pasir Panjang dan soalan2 nya tidak dijawab.

Faktanya dan realitinya : TIDAK ADA satu soalan lisan atau soalan bertulis sejak beliau menjadi wakil rakyat mengenai Pasir Panjang. Malah dalam masa perbahasanpun tidak ada satu soalanpun dibawa mengenai Pasir Panjang.

Yang dibahas adalah maki hamun orang da berceramah spt dia selalu buat di pentas-pentas ceramah. Dia kata tak ada masa. Bohong!!!. Dia diberi peluang berbahas secukupnya sbg ketua pembangkang.

Ngeh pula walaupun dapat masa kurang drp Nizar, tetap bawa masalah kawasannya. Nizar kata waktu zaman PR, DS Tajol diberi masa sampai 2jam setengah. Bohong lagi!!!

Lepas tu dia kata masalah dikawasannya sudah diselesaikan dgn efisyen melalui pejabat wakil rakyatnya. Bohong!!!. Ramai orang marah. Sebenarnya dia tak peduli masalah rakyat yg diwakilinya.

Amat malang bagi rakyat yang diwakili oleh Nizar kerana dia tidak memanfaatkan ruang yang ada untuk mengangkat serta menyelesaikan masalah rakyat.

Bila dah jadi wakil rakyat, maknanya dia kena memberikan yang terbaik untuk rakyat dalam kawasan dia. Tak kira isu personal atau isu yang melibatkan rakyat. Selain dari menyelesaikan isu dengan segera, tugas dan tanggungjawab wakil rakyat ialah membangkitkan isu dalam Sidang Dewan.

Memohon peruntukan, membawa isu-isu besar untuk perhatian pihak berwajib untuk diselesaikan. Nizar sebagai wakil rakyat Pasir Panjang, takde pulak membawa isu setempat kedalam dewan. Samada soalan lisan atau oun bertulis. Habis macamana pihak berwajib nak bantu selesai masalah di Pasir Panjang?

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...