Lqhx0TURF_15Boc_TC_UxW7ReY4 KAMUNTING CENTRAL: February 2013

Pages

Thursday, February 28, 2013

WOW!!! AKSI NEELOFA 'BERAKSI' DENGAN LELAKI TERSEBAR.




Mak aihhh!! Sapalah jejaka bertuah yang dipeluk oleh Neelofa yang dipuja-puja oleh ramai jantan-jantan seluruh Malaya tu yee? Nak kata Hans Isaac, tak sama pulak muka nya beb..


Bukan sikit punya peluk tu tau.. Kalau gua lah yang Neelofa peluk macam tu.., bukan takat hidung je yang berdarah.., tapi habis semua rongga dibadan keluar darah beb..


Sebenarnya.., lelaki bertuah yang dipeluk oleh Neelofa tu ialah Mohamed Aqief yang merupakan adik beliau sendiri.. Sayang sungguh Neelofa pada adik dia tu kannn...


So korang jangan lah bersangka yang bukan-bukan pulak yee.. Biasalah kalau adik beradik beraksi macam tu bersama keluarga..


Dan kepada jantan-jantan yang angau kat Neelofa.., peluang korang masih terbuka beb selagi Hans Isaac belum masuk merisik anak dara Kelantan tu..


Bak kata pepatah anak muda.., sedangkan kapalterbang pun kena hijack, inikan pulak setakat awek orang.. Hahahahaha.. mpp



Wednesday, February 27, 2013

HOT!!! AKSI ANAK PELAKON POPULAR BERSOSIAL TERLAMPAU TERSEBAR!!




Gambar beliau mula dimuat naik oleh blog hiburan, Myartis.com. Dipercayai gambar-gambar berkenaan diperolehi dari akaun instgram gadis tersebut.


Dakwa blog tersebut, gambar tersebut adalah gambar anak pelakon wanita terkenal berdarah kacukan. Pelakon tersebut pula cukup popular pada sekitar tahun 90an.


Ah! Bukan susah sangat nak meneka pelakon wanita kacukan pada zaman itu, tolak Julia Rais, siapa lagi yang tinggal kalau bukan Sofea Jane.


Ramai juga pengunjung yang meneka, dan ramai juga yang meneka Sofea Jane.


Jadi disimpulkan di sini, gadis di bawah ini adalah anak kepada Sofea Jane. Sejauh mana kebenarannya kami kurang pasti, jadi kami cuba juga 'google' kan nama si Arissa, anak sulung beliau, untuk membuat perbandingan...


Memang ada imbasan wajah gadis berkenaan dengan anak Sofea Jane, tapi entahlah, mungkin juga pelanduk dua serupa, kalau blog berkenaan dapat sertakan mykad gadis tersebut lagi afdal kot..heheheh!









Tuesday, February 26, 2013

WOW!!! AKSI MARIA OZAWA 'MELAYU' TERSEBAR!!



Setiap Orang Yang Mendengar Sebutan atau Nama Ozawa Sudah Barang Pasti Langsung Berfikiran Kepada Artis Jepun.


Bukan hanya Didunia maya, nama dan sebutan untuk Ozawa sangat sensitif dengan Hal yang berbau BB. Cuba anda Search melalui Google Search Enginee dengan Keyword Ozawa, Pastinya Yang Muncul di halaman Pencarian adalah Artikel-Artikel yang Berbau BB dari negara Jepun itu.


Untuk yang satu ini berbeza Profesion dengan Ozawa yang berasal dari Negara Jepun itu, tetapi namanya ada kesamaan iaitu menggunakan Ozawa, dia adalah Wiandra Devi Ozawa.


Wiandra Devi Ozawa bukalah seorang artis yang sering Mengisi Layar Televisyen, bintang filem ataupun seorang penyanyi. Namun dibalik semua itu Nama Wiandra Devi Ozawa Mulai ramai diperbincangkan di Dunia maya, mungkin kerana wiandra memiliki wajah yang oriental dan cantik.


Kecantikannya sedikit mirip dengan Artis Jepun dan bukan hanya kemiripan dari segi wajah tetapi juga memiliki nama yang sama iaitu Ozawa. Mungkin kerana itu Wiandra sampai dikagumi ramai pengguna internet.


Hal itu terbukti kerana banyaknya bahasan yang membicarakan tentang wiandra Ozawa di berbagai jejaringan sosial seperti Facebook, twitter dan di Forum-Forum Online lainnya hingga nama nya dibilang kedepan di Mesin-mesin Pencarian seperti Google.com.


Mungkin anda belum begitu Mendengar tentang Wiandra Devi Ozawa, untuk itu disini saya cuba share beberapa image atau foto-foto Wiandra yang saya kutip dari berbagai media.









HOT!!! PAS HILANG KELAYAKAN GUNA NAMA ISLAM PADA PARTI.



Pakatan Rakyat masih belum dapat mencari titik penyelesaian dalam isu ‘Kalimah Allah’. Media juga berselang seli menyiarkan kenyataan antara ahli-ahli Majlis Syura dengan Karpal Singh yang tidak habis-habis menempelak dan menghentam sesama sendiri.

Majlis Syura menganggap isu tersebut selesai dengan membuat keputusan bahawa ‘Kalimah Allah’ tidak boleh digunakan di dalam Injil Kristian dan bahawa keputusan itu tertakluk kepada ahli-ahli PAS sahaja.

Tetapi, Karpal menafikan ianya selesai, selagi Majlis Syura tidak menyatakan secara jelas untuk membenarkan Kalimah Allah digunakan di dalam Injil serta menerima hakikat bahawa Majlis Syura tidak ada hak bersuara di dalam Pakatan Rakyat, melainkan di dalam PAS sahaja.

Menganalisis perkembangan ini secara terperinci, kita akan mendapati bahawa isu ini sebenarnya telah lama selesai bagi Pakatan Rakyat.

Ini kerana Majlis Syura sendiri telah menegaskan bahawa keputusan majlis tersebut hanyalah tertakluk kepada ahli-ahli PAS sedangkan hakikatnya, tidak mungkin ada ahli PAS yang terlibat menterjemah atau mencetak Injil dalam bahasa Melayu untuk membolehkan mereka menggunakan Kalimah Allah di dalamnya.

Di masa yang sama, Majlis Syura sebenarnya tidak menghalang, dan tiada hak untuk menghalang mana-mana ahli DAP atau sesiapa sahaja yang bukan ahli PAS untuk berbuat demikian sepertimana yang ditegaskan oleh Karpal Singh.

Ertinya, kedua-dua pihak telah pun menemui titik persetujuan iaitu “Kalimah Allah boleh digunakan di dalam Injil, kecuali oleh ahli-ahli PAS”.

Justeru, perbalahan antara Majlis Syura dan Karpal Singh di media hanyalah lakonan dengan skrip yang penuh dengan ayat tersirat. Seperti juga isu Hudud, Isu Kalimah Allah ini juga adalah satu lagi Telenovela yang tiada penghujung bagi PR, walaupun secara dasarnya ia telah pun tamat dengan PAS akur kepada kehendak DAP.

Bukan kita tidak tahu bahawa DAP perlu menunjukkan pada kaum bukan Melayu betapa mereka kuat, tegas dan mampu mengawal PAS dari membawa unsur-unsur Islam ke dalam pentadbiran PR. Isu kalimah ini, bukan sahaja menjadi ‘tanda aras’ kepatuhan PAS kepada DAP, tetapi juga merupakan strategi serampang dua mata di mana ia turut memberi kelebihan kepada puak Kristian untuk memurtadkan umat Islam.

Sedangkan PAS pula perlu menunjukkan pada umat Islam yang parti itu kekal tegas mempertahankan Islam dari dinodai oleh mana-mana pihak memandangkan imej ‘Islam’ parti itu sudah rosak teruk kerana kalah dengan UMNO dalam isu Amanat Hadi, kalah dengan DAP dalam isu Negara Islam, hudud, judi, arak, rumah urut, pusat hiburan dan juga salon serta tidak mampu menempelak PKR dalam isu pluralisme, liberalisme mahupun isu menyokong negara Israel.

Telenovela Kalimah Allah ini, adalah talian hayat terakhir PAS untuk memperlihatkan yang parti itu masih se-‘Islam’ dulu. Justeru, ia perlu terus ditayang untuk tontonan umum sekurang-kurangnya sehingga pilihanraya. Skripnya juga akan berterusan di mana Karpal dan Majlis Syura saling berbalah dan bercakaran.

Hakikatnya, jika benar perbalahan ini bukan hanya sebuah Telenovela, maka sudah tentulah PAS telah meninggalkan PR. Bayangkan, sedangkan Nasharuddin Mat Isa juga sanggup PAS ‘ceraikan’, tetapi PAS tidak sanggup meninggalkan kerjasama yang membawa risiko kepada akidah umat Islam dan pencemaran kepada kesucian ‘Kalimah Allah’.

MAKK AIHH!! WANITA DILUCUTKAN TANPA SEURAT BENANG KERANA DITUDUH MENCURI IPHONE.



Malang benar nasib wanita ini. Dalam keadaan hamil, ia dituduh mencuri sebuah iPhone. Setelah dibogelkan, tak terbukti bahawa ia mencuri iPhone.

Peristiwa ini terjadi di bandar Yongkang, wilayah Zhejiang, China. Lokasi tempatnya di kawasan pakaian wanita tingkat 2 Times Square Mall.

Entah bagaimana ceritanya, wanita yang tak disebutkan namanya ini dituduh mencuri iPhone berwarna hitam oleh seorang pemilik kedai.

Wanita ini pun melarikan diri. Pemilik kedai lain menangkap wanita itu dan menelanjanginya mulai dari bahagian pinggang ke atas. Saat inilah wanita ini mula menangis, dan berkata dirinya sedang hamil.

Polis yang kemudian datang, membawa wanita ini ke hospital untuk dilakukan pemeriksaan. Ternyata wanita ini benar-benar sedang hamil 2 bulan.

Menurut Apple Daily, seperti dipetik Maydaily, iPhone tidak ditemui di tubuh wanita ini. Kerana tak menemui barang bukti, polis melepaskannya.

Hurm, rasanya si wanita sempat membuang iPhone curiannya atau memang tak bersalah? Betapa malangnya jika memang tak bersalah tapi mendapat hukuman seperti ini....fikir-fikirkanlah kd

Monday, February 25, 2013

HOT!!! ULAMAK PAS BUKAN ULAMAK SEBENAR. ULAR DALAM SEMAK KOT??



Pemimpin Pas hanya ulama pada rupa luarannya sahaja tetapi apa yang keluar daripada mulut mereka tidak mencerminkan ulama sebenar.., kata DS Najib Tun Razak.

Perdana Menteri berkata, jika mahu memartabatkan seseorang ulama itu, hendaklah mereka daripada golongan yang bercakap baik, bersopan dan memberi nasihat, bukannya memaki-hamun, mencerca dan merendahkan martabat orang lain.

"Tidak juga mengaitkan orang seperti haiwan. Itu bukan cakap ulama," kata beliau dalam ucapan pada pelancaran Projek Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA) Seremban Sentral di sini hari ini.

Beliau berkata, walaupun pemimpin Pas menghina penerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) tetapi ramai juga yang menerima bantuan itu terdiri daripada orang mereka (Pas).

Dalam majlis pemimpin bersama akar umbi BN negeri selepas itu di Klana Resort, Perdana Menteri menegaskan, transformasi adalah lebih baik daripada reformasi.

"Reformasi mengajar rakyat berdemonstrasi, menghuru-harakan negara tetapi transformasi kerajaan BN membawa kejayaan, beri manfaat kepada rakyat. Kita mengajar rakyat menghormati undang-undang," katanya.

Mengenai 'Arab Spring', beliau berkata, ia belum lagi mampu memberi harapan kepada apa yang diharapkan, sebaliknya hanya menyaksikan negara berkenaan musnah.

"Terbukti dalam sejarah manusia, jika perubahan yang dilakukan secara mengejut dari bawah ke atas secara radikal, kesannya tidak sebaik yang diharapkan. Tetapi kalau perubahan itu berlaku daripada atas ke bawah dan mendasari kehendak rakyat, maka ia memberi manfaat kepada rakyat dan negara," tegas Najib.

Najib juga memberitahu, ketika kerajaan BN melaksanakan program 'Janji Ditepati', pembangkang semakin gelisah.

"Pembangkang mungkir janji dan di Selangor, cuma 15 peratus sahaja daripada janji pilihan raya umum ke-12 yang telah ditunaikan sehingga Menteri Besar Selangor berkata, manifesto bukan janji kepada rakyat.

"Kalau manifesto bukan janji kepada rakyat, apa gunanya kepada rakyat. Apa nilai kertas yang tertulis manifesto pembangkang yang telah dihidangkan kepada rakyat," soal Najib.

HOT!!! SKANDAL TERBARU HAJI HADI AWANG TERBONGKAR!!!



Surirumah, Ruzilawati Che Seman melahirkan rasa kesal dan rasa tertipu setelah wang yang dibayarnya sebanyak permulaan RM980 dan tambahan sebanyak RM320.


Beliau masih ingatkan kata-kata Menteri Besar ketika itu, Haji Hadi bahawa itu adalah tanah untuk generasi kedua.


“Saya nak balik duit saya tu, dapat balik semula duit tak apa dah, walaupun tak dapat tanah,” katanya dengan nada sedih.


Katanya, beliau orang susah, suami bekerja sendiri dengan pendapatan tidak seberapa, terpaksa pinjam duit orang untuk jelaskan bayaran itu dengan harapan mendapat tanah





TERBAIK!!! KENYATAAN ANAK ARWAH DATUK FADZIL NOOR SOKONG KERJASAMA UMNO-PAS



Anak bekas Presiden PAS, Datuk Fadzil Noor menyokong gesaan kerjasama UMNO-PAS demi untuk kepentingan masa depan Melayu-Islam di negara ini.

Ahmad Fauwaz Fadzil dalam wawancara dengan Mingguan Malaysia semalam berkata perpaduan sesama Islam adalah suatu pekara yang dituntut agama.

“Jika kita sayangkan negara ini, lebih baik kita bersatu dan bekerjasama sesama Islam demi memegang amanah dalam menjaga negara ini,” katanya.

Berikut disertakan wawancara Ahmad Fauwaz dengan Mingguan Malaysia :

KETIKA ditanya bagaimana perasaan menjadi anak kepada pemimpin terkenal yang juga bekas Presiden Pas, Allahyarham Datuk Fadzil Noor, AHMAD FAUWAZ FADZIL menundukkan kepala seketika dan kemudian menjawab,“ Memang bukan senang memikul tanggungjawab menjadi anak kepada pemimpin seperti beliau.

“Ada yang meminta untuk aktif dalam parti tetapi saya lebih senang bersifat berada di tengah-tengah.

“”Allahyarham begitu disenangi bukan sahaja oleh kawan tetapi lawan,” ujar beliau.

Anak muda berusia 32 tahun lulusan Universiti Al Azhar dalam jurusan Syariah kini aktif sebagai pendakwah bebas.

Dalam pertemuan dengan wartawan Mingguan Malaysia MARHAINI KAMARUDDIN dan HAFIZAHRIL HAMID, Ahmad Fauwaz jelas dilihat mempunyai pendirian dan pandangannya sendiri.

Beliau begitu bersemangat membicarakan tentang peranan generasi muda dalam pembangunan masyarakat dan negara. Tanpa ragu juga beliau melontarkan saranan tentang had usia 65 tahun untuk pemimpin berkhidmat selain menggalakkan dialog serta perpaduan di kalangan umat Melayu dan Islam tanpa mengira fahaman politik.

Beliau turut mengulas beberapa isu panas yang berlegar sekitar umat Islam antaranya isu kalimah Allah, negara Islam dan kematangan berpolitik di kalangan masyarakat negara ini.

MINGGUAN: Boleh saudara beri pandangan tentang kedudukan perpaduan masyarakat Malaysia sekarang yang semakin terhimpit dengan agenda politik?

FAUWAZ: Kita memerlukan sebuah masyarakat yang matang dan tidak terlalu terhimpit dengan agenda kosong. Masyarakat perlu lebih terdidik dan mampu menerima dan melahirkan pandangan serta kritikan. Mereka juga perlu menjadi sebuah bangsa yang menghindarkan pergaduhan, mampu bekerjasama dan bertoleransi walaupun berlainan bangsa dan agama. Apa yang kita dapat jika melakukan demonstrasi berulang kali? Jika sekali dua kita boleh terimalah. Jadi penyelesaian terbaik adalah membuka pintu untuk dialog.

Kita akan dapat gambaran lebih jelas tentang apa kebaikan dan keburukan kita. Oleh itu barulah kita dapat menjalankan kerjasama yang lebih baik kerana kita lebih jelas tentang kebaikan dan kesilapan kita. Kita boleh lihat dalam kalangan Yahudi mereka bersatu dalam banyak aspek.

Malah kita lihat Jerman Barat dan Jerman Timur yang satu ketika bertelingkah sesama mereka kemudiannya bersatu meninggalkan di belakang perseteruan dan kini menjadi sebuah negara yang hebat kedudukannya. Apa yang kita boleh lihat adalah walaupun wujud pertelingkahan antara mereka namun untuk kebaikan ekonomi dan negara, mereka bersatu.

Kita lihat apa yang berlaku di Iraq dan Afghanistan semuanya akibat pengkhianatan dari dalam. Oleh itu jika kita sayangkan negara ini, lebih baik kita bersatu dan bekerjasama sesama Islam demi memegang amanah dalam menjaga negara ini. Mungkin dalam politik mereka ada slogan masing-masing sama ada demi Islam, Melayu atau negara kebajikan.

Tetapi apa yang lebih penting adalah kita perlu praktik dan bukan hanya sekadar slogan. Kita perlu melihat perpaduan ini sebagai ‘saya sebahagian daripada kamu dan kamu adalah sebahagian daripada saya’ atau mungkin lebih baik dan jelas, Pas adalah sebahagian daripada UMNO dan UMNO pula adalah sebahagian daripada Pas. Memang ada yang menolak daripada menerima kenyataan ini dan mengasingkan diri sebagai orang parti itu dan ini. Tapi hakikatnya kita mengucap dua kalimah syahadah yang sama jadi kenapa perlu kita bertelagah?

Memang kita boleh berbeza pendapat dan itu adalah suatu keperluan sebenarnya tetapi kita perlu memurnikan tujuan berdialog untuk mencapai persefahaman terbaik untuk semua. Janganlah terlalu mudah dalam menjatuh hukum kerana ia hanya memburukkan keadaan.

Apakah saudara tidak merasakan pandangan ini terlalu ideal kerana hakikatnya keadaan sangat berbeza di luar sana?

FAUWAZ: Bagi saya itu bukan ideal tetapi metodologi bagaimana untuk menjadikan Malaysia sebuah negara yang hebat dan mampu bersaing dengan kuat. Kita perlu menjadi umat yang merancang kerana tanpa perancangan tidak akan ada jalan. Begitu juga jika kita bercakap hanya bersandarkan realiti tetapi tidak ada angan-angan maka kita akan putus harapan. Bagi saya kita perlu melahirkan umat Malaysia yang perlu mempunyai harapan untuk maju ke hadapan. Saya cuma terfikir sampai bila kita hendak melihat rakyat di negara ini bergaduh kerana politik. Saya bukan melihat kerjasama hanya di peringkat ekonomi dan politik sahaja, malah mungkin di pelbagai peringkat termasuk media.

Sebagai contoh kalau pihak Utusan dan Harakah, jika berita yang baik terpaksa ditapis dan diubah apa yang rakyat dapat. Bidang penyiaran ini sebenarnya sangat penting kerana mereka yang menyampaikan maklumat kepada rakyat. Jika kita lihat ini yang berlaku di Mesir kerana peranan media yang mengakibatkan tumbangnya kerajaan yang zalim sebelum ini. Bagi saya apa yang penting adalah rakyat dan pemimpin tidak perlu bimbang jika UMNO atau Pas tumbang dalam pilihan raya. Parti-parti ini hanyalah slogan dan mesin politik tetapi yang lebih bagus adalah kita memerlukan pemimpin yang terbaik dan berkaliber.

Jika mana-mana parti kalah sekalipun tetapi apa yang penting adalah pemimpin yang mampu membawa negara dan rakyat ke arah lebih baik. Pemimpin ini pula tidaklah perlu berdendam kepada musuh-musuh politik kerana apabila menjadi pemimpin contohnya UMNO, dia bukan sahaja menjadi pemimpin kepada UMNO dan Barisan Nasional (BN) sahaja tetapi juga pemimpin kepada ahli politik parti lain termasuk Pas dan PKR kerana mereka memimpin rakyat dan bukannya sekadar parti. Apa yang penting adalah menjadi adil kepada semua.

Saya melihat mungkin semasa pilihan raya akan berlaku sedikit perseteruan akibat politik. Tetapi apa yang lebih penting adalah selepas pilihan raya. Ini kerana selepas pilihan raya kita perlu mencari satu titik persamaan dan membuang semua pertengkaran dalam pilihan raya serta membuat satu matlamat sesama semua parti politik, apa yang perlu dilakukan sehinggalah pilihan raya akan datang berlangsung demi kebaikan dan kesejahteraan rakyat. Kerangka itu perlu wujud kerana kita memerlukan persefahaman apa yang pembangkang boleh lakukan selepas pilihan raya demi membantu kerajaan yang memerintah untuk kesejahteraan rakyat.

Apakah perkara-perkara yang menjadi punca perseteruan dalam kalangan parti politik dan masyarakat di negara ini?

FAUWAZ: Selepas pilihan raya 2008, apakah perkara-perkara yang sering digaduhkan. Tidakkah ia hanya tertumpu kepada isu-isu yang sama sahaja. Satu parti akan kata bahawa parti ini banyak keburukannya, sesat dan sebagainya manakala satu lagi parti akan kata mereka zalim dan sebagainya. Hanya mengulang lagu dan isu yang sama sahaja malah sejak dahulu lagi. Oleh itu penyelesaiannya, minda rakyat perlu diubah. Jika kita lihat ahli UMNO ada berjuta begitu juga Pas. Tetapi kelompok yang akan menentukan adalah mereka yang tidak menyertai mana-mana parti dan bertindak mendiamkan diri.

Apa salahnya jika Utusan dan Harakah tidak menjadi ejen kepada parti tertentu dan sebaliknya menjadi ejen kepada masyarakat dalam membuka dan mendidik minda mereka. Tidakkah ini lebih baik kerana minda rakyat akan lebih terbuka dan memahami apa sebenarnya peranan mereka dan tidak lagi dipengaruhi oleh isu-isu sama berulang kali. Sebenarnya kita hanya membesarkan masalah yang kecil yang tidak menyelesaikan apa-apa sejak sekian lama.

Saya melihat politik ada akidah. Saya berpolitik tetapi tidak berparti. Di sini maknanya orang Islam perlu dimatangkan dengan isu-isu sesebuah negara supaya mereka mengambil berat. Tetapi mereka ini tidak wajib masuk Pas atau UMNO. Tetapi yang menjadi masalah jika kita tak masuk Pas, orang Pas akan lihat begini begitu. Jika tak masuk UMNO maka orang UMNO akan melihat semacam. Kita perlu melihat sesuatu di luar batasan politik dan mungkin kita boleh mentarbiah orang politik dengan isu-isu kenegaraan dan pembentukan tamadun. Kita terlalu bertekak dengan politik tetapi hakikatnya kita semakin kurang kemampuan bersaing dengan negara-negara jiran.

Sebagai rakyat kita bukan bersaing melalui UMNO atau Pas tetapi dalam skop yang lebih besar iaitu kedudukan negara di pentas dunia yang memerlukan kita bersaing dengan China, Amerika Syarikat, Eropah dan lain-lain. Kita perlu bersikap lebih terbuka serta memberi peluang untuk rakyat terlibat lebih jauh termasuk dalam memberi pandangan dan kritikan terhadap kerajaan dan parti. Tetapi apa yang penting adalah memberi kritikan dan pandangan yang jelas dan membina, bukan yang mengikut hawa nafsu. Selain itu, kita perlu memainkan peranan supaya adab-adab dalam pilihan raya itu lebih baik. Ini jika kita lihat saling memaki antara satu sama lain. Tidakkah lebih baik jika sesama mereka yang berkempen ini saling menegur dengan baik malah boleh diajak makan bersama.

Jadi kematangan berpolitik perlu menjadi asas dalam dunia politik sekarang?

FAUWAZ: Ya, inilah masanya bagi rakyat Malaysia lebih terlibat dalam menjadikan diri kita lebih matang dalam berpolitik. Kita perlu berpegang kepada ilmu, iman dan jasmani dalam menjadikan diri kita berpolitik dengan matang. Saya pernah mencadangkan tetapi tidak mendapat persetujuan pihak-pihak tertentu supaya kita mengehadkan umur dalam politik. Sebagai contoh Presiden Parti apabila cukup usia 65 tahun perlu berundur dan beri peluang kepada generasi muda. Begitu juga seorang Perdana Menteri apabila mencecah umur itu maka sudah sampai masa untuk bersara. Ini kerana perubahan sesebuah negara tidak berlaku kepada mereka yang lebih berusia.

Sejarah banyak dicatatkan oleh mereka yang berusia 40-an. Oleh itu, kita mesti mengurangkan mereka yang berusia ini daripada aktif dalam politik. Mungkin apabila sudah mencecah usia 65 tahun mereka bersara tetapi boleh menjadi penasihat. Kita tidak boleh membiarkan politik ini menjadi politik yang usang. Kalau rumah pun kalau sampai masa kena cat baru dan sebagainya begitu juga kereta bila tiba masa kena tukar baru. Atas faktor umur juga kita perlu menghormati semua pemimpin kita tidak kira daripada parti mana sekalipun kerana masing-masing ada sumbangan mereka.

Kenapa agaknya perkara ini seolah-olah sukar dilakukan?

FAUWAZ: Saya melihat masalah di Malaysia ini, tidak ada keyakinan terhadap pelapis. Sebenarnya ramai pelapis tetapi tidak diberi peluang atas alasan belum sampai masanya kerana belum matang. Bagi saya matang bukan atas faktor umur tetapi atas natijah. Jadi adalah perlu apabila tiba masanya, sudah sampai waktu untuk berundur maka mereka perlu lakukannya. Malah dalam fikah pun ada hukum apabila sudah sampai usia 65 tahun, mereka ada hukum khas yang tidak boleh dilakukan kepada orang muda seperti jika sudah nyanyuk mereka boleh buat solat jamak, kalau baru memeluk Islam mereka tidak perlu berkhatan dan sebagainya.

Sebaik-baiknya selepas pilihan raya, kita tidak lagi perlu tertumpu kepada mahu menyokong Datuk Seri Najib Tun Razak atau Datuk Seri Anwar Ibrahim tetapi biarlah kita menyokong agenda negara, siapa yang mampu memimpin negara dengan baik kita sokong.

Kita tidak mahu lagi parti yang taksub kepada sesiapa. Sekarang ini bukan zaman menyokong imam-imam yang berbentuk individu tetapi zaman untuk umat itu sendiri. Kita bukan mahu menyokong seseorang kerana individu atau populariti tetapi orang yang ada kekuatan dalam pemerintahan. Mungkin seseorang yang popular boleh membantu ketika berceramah tetapi belum tentu mampu memimpin negara. Sebagai contoh Presiden Mesir sekarang Muhammad Mursi bukanlah calon popular tetapi beliau mempunyai agenda yang baik untuk negara. Kini sudah sampai masanya kita melihat kepada fikah pembangunan tidak kira siapapun diri kita sebagai ulama, wartawan dan sebagainya.

Bagaimana pandangan saudara tentang isu negara Islam?

FAUWAZ: Saya sebenarnya mengharapkan dalam perjalanan pilihan raya kali ini tidak terlalu dibincangkan isu-isu agama. Tetapi kita perlu melihat kepada siapa yang lebih mampu memberikan keamanan dan juga kebaikan kepada rakyat. Kalau kita lihat slogan Pas mereka berpegang kepada negara kebajikan tetapi orang kata mereka dah tinggalkan slogan negara Islam. Ini bukan isu meninggalkan slogan negara Islam, mereka bukan tinggalkan Islam tetapi mengubah pendekatan. Walaupun UMNO juga menggunakan slogan kebajikan tetapi apa salahnya mereka lawan. Pada pandangan peribadi saya tidak perlu lagi kepada slogan negara Islam kerana negara ini adalah negara Islam. Kalau tak, kita nak kata negara ini negara apa?

Masyarakat menerima hakikat negara ini negara Islam tetapi Karpal Singh tidak?

FAUWAZ: Karpal Singh memegang kepada kenyataan Tunku Abdul Rahman dan beberapa sudut Perlembagaan yang mereka lihat sebagai sekular. Itu dari sudut hukum undang-undang manusia. Hakikatnya dalam sudut fikah Islam walaupun Perlembagaan ditukar kepada negara kafir sekalipun, jika pemimpinnya ialah Islam dan majoriti rakyatnya Islam, ia tidak terkeluar dari negara Islam. Seperti contoh seseorang itu tidak sembahyang, puasa dan sebagainya tetapi masih mengucap kalimah syahadah, hukumnya dia masih Islam. Tapi janganlah menukar negara ini kepada negara sekular.

Jika pemimpinnya sekular itu tidak ada masalah kerana ia individu tetapi jika Malaysia adalah negara sekular ia akan menimbulkan masalah kerana kesannya amat besar. Ini kerana ia bukan lagi kewajipan kepada kita mengembalikan Islam di negara ini.

Kalau saya kata seseorang itu kafir atau murtad maka tidak ada kewajipan untuk dia sembahyang, menunaikan haji atau puasa. Tetapi jika dia Islam maka dia kena puasa, sembahyang dan sebagainya. Begitu juga dalam konteks sebuah negara. Namun apa yang dilakukan oleh Karpal itu hanya memburukkan keadaan. Beliau mungkin handal dalam bidang undang-undang sivil tetapi bukan syariah. Jadi kenapa kita perlu mengambil pendapat Karpal yang mengatakan negara ini adalah negara sekular. Kenapa tidak ambil pendapat Imam Abu Hanifah dan Imam Syafie yang mengatakan mana-mana negara Islam yang negaranya dipimpin oleh orang Islam, majoriti rakyatnya adalah Islam dan syiarnya masih kuat malah kalau tak laksana hudud pun tidak mengapa, maka negara itu adalah negara Islam.

Dari segi hukum jelas tetapi kenapa Karpal Singh masih membangkitkan isu negara Islam?

FAUWAZ: Bagi saya dia seorang yang ekstrem. Dalam Islam orang yang ekstrem pun ada masalah malah ulama yang ekstrem pun akan menjadi masalah. Kemusykilan akan timbul apabila ada orang yang ekstrem kerana mereka tidak mahu menerima pandangan yang berbeza selain tidak mengiktiraf pandangan agama-agama lain. Saya melihat orang seperti Karpal ini mempunyai ilmu yang hebat tetapi bermasalah dari sudut dalaman. Kalau tidak mahu menerima diam sahajalah tetapi kenapa tidak mahu menerima hakikat bahawa Malaysia adalah sebuah negara Islam?

Jadi ubat paling baik dalam berhadapan dengan orang seperti ini adalah dengan berdialog dan bukan mengutuk begitu sahaja. Golongan ekstrem ditolak oleh masyarakat termasuklah UMNO dan Pas dan kita memerlukan mereka yang berpegang kepada Wasatiyah Muktadin, iaitu mereka yang menjunjung dialog. Saya melihat di Malaysia, dialog adalah sesuatu yang sangat kurang.

Bagaimana dengan usaha sesetengah pihak cuba membenarkan orang Melayu Islam menukar agama?

FAUWAZ: Isu ini adalah satu perkara yang besar dan tidak hanya dibincangkan di Malaysia. Tetapi ia tidak dibincangkan oleh ulama-ulama kita sebaliknya lebih tertumpu kepada cerdik pandai sahaja. Mereka ini bercakap bersandarkan logik sahaja. Perkara ini perlu dibincangkan dengan lebih jelas, apakah pertukaran agama ini merupakan hak individu. Jika ia hak individu maka mereka boleh menukar agama tetapi kerajaan juga mempunyai hak iaitu menghukum orang yang murtad. Mungkin kita tidak boleh menghalang mereka untuk murtad tetapi kerajaan boleh menghukum dengan hukuman yang sesuai sama seperti pengedar dadah, penjara dan sebagainya. Apa yang paling penting dilakukan, kita perlu berdialog dan memujuk mereka kembali kepada Islam. Kita tidak boleh membiarkan mereka ini murtad tetapi apakah kita boleh menghalang, perkara ini yang masih menjadi persoalan.

Mungkin kita boleh menghalang tetapi apakah di hati mereka ini benar-benar mahu kembali kepada Islam? Kita mungkin tidak boleh menghalang tetapi yang jelas kita boleh menghukum mereka ini. Mereka yang murtad ini pun terbahagi kepada dua iaitu pertama, murtad secara diam. Kita pun tidak boleh buat apa kerana kita pun tidak tahu mereka murtad. Tetapi yang kedua ini menunjukkan diri mereka murtad dan kita boleh menghukum mereka kerana memecahbelahkan umat Islam. Ini bukan jawapan saya tetapi para ulama perlu berbincang tentang hukum yang jelas supaya menjadi panduan kepada masyarakat. Saya sendiri masih mengkaji kerana isu ini sangat besar dan kefahaman pun belum mencapai kepada memberi jawapan.

Bagaimana pula dengan isu penggunaan kalimah Allah oleh golongan bukan Islam?

FAUWAZ: Pandangan saya untuk orang Kristian menyebut kalimah Allah tidak menjadi masalah. Tetapi jika mereka mahu mengunakan kalimah itu di dalam bible maka ia menjadi masalah kerana boleh menimbulkan salah faham terhadap agama. Malah dalam hukum fikah, jika orang kafir menggunakan sebutan-sebutan yang menyakitkan hati orang Islam, ia tidak dibenarkan. Mungkin Lim Guan Eng bercakap supaya dibenarkan isu itu adalah hak dia tetapi kita juga ada hak untuk menghalang sebagai orang Islam. Tetapi tidaklah perlu sehingga menimbulkan provokasi dan sebagainya kerana kita dalam sebuah negara yang tinggal bersama orang bukan Islam. Bagi saya kita perlu berbicara dengan menggunakan kebijaksanaan dan keikhlasan hati. Bagi Guan Eng yang bukan orang Islam, dia tidak ada pengetahuan tentang haram dan halal.

Tetapi kita perlu menjelaskan kepada mereka hak kita untuk menghalang. Konsep Kristian ini ia sentiasa berubah. Jika mereka tetap mahu menggunakan kalimah Allah mungkin boleh digunakan di dalam gereja dan kita pun tak tahu ia digunakan. Tetapi jangan sampai ia dibenar digunakan di dalam bible kerana ia menyakiti hati orang Islam selain kita perlu menjaga keamanan negara ini. Mereka perlu menghormati agama Islam dan di sinilah kita perlu memahami toleransi agama. Kita perlu faham bahawa kita perlu saling menghormati sesama penganut pelbagai agama kerana kita tidak mahu negara ini berpecah-belah dan menimbulkan perbalahan hanya kerana sesetengah pihak menuntut sesuatu yang di luar kebiasaan.



FUYOO!!! PAKATAN RAKYAT JOHOR 'BERGOLAK' , BARISAN NASIONAL BAKAL KEKAL KUASA.



Usaha pembangkang untuk meruntuhkan kubu Barisan Nasional (BN) di Johor memakan diri apabila sikap buruk pemimpin mereka yang gila kuasa dan mengutamakan kepentingan diri terdedah melalui 'perang' antara Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP negeri.


Naib Ketua Pemuda UMNO, Datuk Razali Ibrahim berkata, konflik PKR-DAP itu memperlihatkan sisi sebenar kedua-dua parti tersebut dan perilaku tersebut membayangkan negeri ini akan berada di ambang kehancuran jika ditadbir oleh pembangkang.


"Apa yang berlaku di Johor kerana masing-masing terlalu angkuh sehingga berebut kerusi. PKR-DAP tidak cerita pasal khidmat yang boleh diberikan kepada rakyat tapi cerita kerusi mana boleh menang.


"Ini berbeza dengan BN yang tidak seperti itu. Kenapa tidak berebut di kerusi lain di Johor seperti di Parlimen Tenggara atau Kota Tinggi? Kenapa mesti berebut di Parlimen Bakri atau Gelang Patah? Ini menunjukkan mereka hanya fikir tentang diri sahaja dan fikir pasal rakyat di Gelang Patah atau Bakri," katanya ketika ditemui pada majlis pelepasan Jamboree Basikal Bukit Parit Jawa di pekarangan Pusat Khidmat Parlimen Muar, di sini hari ini.


Perang PKR-DAP berpunca daripada perebutan kerusi antara dua parti pembangkang itu sehingga Pengerusi DAP Johor, Dr. Boo Cheng Hau meminta supaya Datuk Chua Jui Meng dilucutkan jawatan Pengerusi PKR Johor.


Cheng Hau mendakwa, Jui Meng sedang melancarkan kempen secara rahsia terhadap DAP di negeri ini dan salah satu daripada kerusi yang menjadi 'rebutan' adalah Parlimen Gelang Patah yang kini disandang Tan Ah Heng dari BN. - utusan

Sunday, February 24, 2013

CISS!!! ISTERI CURANG KANTOI 'HENJUT' BANGLA.



Seorang isteri sanggup menipu suaminya dengan menyatakan dia pulang ke kampung, namun sebaliknya mengikut seorang lelaki warga Bangladesh untuk berasmara di sebuah hotel di Shahab Perdana sebelum dicekup berkhalwat.

Wanita berusia 49 tahun berasal dari Pulau Pinang dipercayai sudah mengenali pasangannya berusia 44 tahun itu yang bekerja di sebuah kilang di pulau berkenaan.

Bagaimanapun, perbuatan mereka dikesan ketika operasi khas sepasukan anggota penguat kuasa Jabatan Agama Islam Kedah (Jaik) yang membuat pemeriksaan di hotel murah berkenaan jam 12.20 tengah malam.

Ketua Operasi Jaik, Mat Nasir Md Dali berkata, selepas pintu diketuk dan diberi salam, seorang wanita yang hanya berkemban kain batik membuka pintu terkejut sebelum merayu sambil meminta maaf berulang-kali ketika anggota mahu melakukan pemeriksaan.

Menurutnya, disebabkan curiga dengan perbuatan wanita itu, anggotanya kemudian memeriksa bilik berkenaan dan menemui seorang lelaki warga Bangladesh sedang tidur di tepi katil dengan memakai seluar pendek paras paha dan bersinglet.

“Hasil soal siasat mendapati pasangan berkenaan bukan suami isteri kerana wanita terbabit mengaku lelaki itu hanya rakannya yang datang dari Pulau Pinang dan menyewa di bilik hotel untuk bertemu.

“Wanita yang mempunyai anak lelaki tunggal berusia 23 tahun itu mengaku masih bersuami dan menipu suaminya yang dia pulang ke kampung, tetapi tidak menyangka dicekup berkhalwat, “ katanya.

Pasangan itu mendakwa datang ke bandar raya ini dengan menaiki bas sebelum menyewa di bilik hotel murah.


Saturday, February 23, 2013

MAKK AIHH!!! WARGA ASING RABA 'ASET' GADIS DI RUMAH SAKIT.



Seorang lelaki warga Palestin ditahan polis kerana dipercayai mencabul seorang remaja perempuan berusia 14 tahun di sebuah hospital di negeri ini.


Timbalan Ketua Siasatan Jenayah Melaka Supt P. R. Gunarajan berkata, dalam kejadian kira-kira 1.40 pagi 15 Feb lepas, pelajar perempuan itu sedang tidur ketika menjaga ayah saudaranya yang menerima rawatan di hospital itu manakala lelaki terbabit menjaga seorang pendakwah di katil berdekatan.


"Pelajar itu tiba-tiba tersedar daripada tidur apabila terasa sesuatu menyentuh peha dan kemaluannya dan terkejut apabila mendapati seorang lelaki di hadapannya sebelum menjerit meminta tolong," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Melaka di sini, hari ini.


Beliau berkata, lelaki berusia 35 tahun yang merupakan tukang masak di sebuah madrasah di sini kemudian bertindak melarikan diri dan keluarga remaja perempuan itu membuat laporan polis pada 6 pagi hari sama.


Katanya lelaki terbabit kemudian menyerah diri di pondok polis hospital tersebut pada 8 pagi.


Lelaki tersebut disiasat mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan kerana menyerang atau menggunakan kekerasan jenayah dengan niat hendak mencabul kehormatan, katanya. - Bernama

HOT!!! NIK AZIZ TERGELINCIR JATUH TERTANGGAL SELUAR DALAM



-SEBAB UTAMA POK NIK MELABELKAN GOLONGAN YANG MENERIMA BR1M ITU SEBAGAI "HAIWAN" ADALAH KERANA DIA TERAMAT MALU DENGAN KERAJAAN BN YANG MENJAGA KEBAJIKAN RAKYAT! TAU TAK PA! KEKEKE!!!-


Ya! Itulah kesimpulan yang dibuat setelah berbincang dengan beberapa orang rakan SH malam tadi berkaitan dengan kenyataan Si Nik Aziz sebelum ini.

Menurut nukilan rakan blogger Semut Hitam, hakikatnya, dia memang dah malu dengan tindakan Kerajaan yang jelas menjaga Kebajikan rakyat secara terang - terangan. Dia sendiri pun tak mampu nak buat macam tu.

Kemaluan dia ditambah pulak apabila Rejim - Rejim Pakatan lain dok ikut jejak langkah yang dibuat oleh Kerajaan Barisan Nasional dengan memberi bantuan kepada rakyat.

Di Pulau Pinang dan di Selangor pun dok bagi bantuan yang sama macam apa yang dibuat oleh Kerajaan Pusat. Hanya Rejim PAS Kelantan je yang tak buat.

Tu sebab la Si Nik Aziz ni jadi geram dan mula memaki hamun orang yang pergi menerima Bantuan Rakyat 1Malaysia sebelum ini dengan panggilan 'Haiwan'.

Kot kalau orang yang ambik duit bantuan BR1M tu semuanya 'Haiwan', habis yang dok mentekedarah duit dari Rejim DAPigs Pulau Pinang dan Rejim Pakatan Selangor tu apa?

Bukan ke cara yang diorang buat pun sama jugak dengan apa yang dibuat oleh pihak Kerajaan Pusat? Ke cara diorang tu dianggap sebagai satu cara Islam pulak?

Tak lupa jugak bahawa Si Nik Aziz ni bertambah malu apabila ada dikalangan ahli - ahli PAS sendiri turut terjebak mengambil duit BR1M secara terang - terangan.

Dulu, dia dah keluarkan fatwa bahawa sesiapa yang ambik duit BR1M ni serupa macam ambik duit Haram. Kononnya, BR1M tu duit rasuah.


Tapi, fatwa yang dia keluarkan tu semua orang tak ikut. Semua orang tak peduli dah apa yang Si Nik Aziz tu cakap. Dulu boleh la dia buat mereka tunduk.

Sekarang dah tak boleh dah. Sengat dia dah hilang. Ramai jugak ahli - ahli PAS termasuk bekas - bekas ADUN dan Yang DiPertua Kawasan berebut - rebut ambik duit tu.

Jadi, tu pasal la Si Nik Aziz ni malu sebab suara dia dah tak laku. Apa yang dia cakap orang dah tak jadikan sebagai kata - kata azimat.

Orang hanya anggap percakapan dia tu umpama nyanyukan seorang ahli Politik yang dah terlanjut usianya. Cuma dia je yang tak sedar diri lagi.

Nasihat SH buat Pok Nik, bawak - bawak la berenti dari nak berpolitik ni. Duduk je kat rumah, main dengan cuc. Ada jugak faedahnya dari dok buat kerja yang bukan - bukan ni. Lagi banyak dia bercakap, lagi banyak kesilapan yang dia buat. Yang malunya dia jugak!!! SH


Friday, February 22, 2013

WOW!!! AKSI ARTIS POSSING 'MAUT' DENGAN BAJU NIPIS BASAH!



Wah! Julung-julung kali kami dipertontonkan dengan foto tanpa solekan (atau ianya memang disolek sedemikian) yang agak comot dari Julia Zigler.


Foto ehsan BuahMulut.com ini menyaksikan Julia berposing dengan hanya memakai t-shirt yang agak kebasahan (peluh kot) dan seluar jeans.


Sebelum ini Julia juga dikaitkan dengan beberapa kontorversi dan yang terbaru pertelingkahannya dengan Syarifah Sakinah.


Laporan Harian Metro semalam menyebut yang Sharifah Sakinah tidak kisah untuk bekerjasama dengan Julia Ziegler dalam drama atau pun filem jika ditawarkan oleh mana mana pihak.


Ini lantaran hubungan mereka yang kini telah jernih selepas pasangan selebriti ini dikhabarkan berperang mulut sekitar dua tahun yang lalu.


“Saya pernah berjumpa dengannya sebelum ini dan kami bertegur sapa. Saya tiada masalah dengannya & tidak menyimpan apa apa dendam,” ujar Sharifah Sakinah baru baru ini.


Namun, lain pulan cerita dari sebelah pihak Julia Ziegler yang secara terang terangan menafikan hubungan beliau dan Sharifah Sakinah telah kembali jernih seperti yang didakwa.







Fuyoo!!! Aksi Awek Cun Menari Separuh 'Pakaian' Depan Patung.



Korang pernah dengar tak pasal lagenda Chuchok? Chuchok ni adalah watak legenda di negara Thailand..

Chuchok ni adalah merupakan seorang sami yang dikatakan tamak didalam sebuah cerita lagenda dari buku Buddha Vessantara..

Dia diceritakan telah secara tiba-tiba menjadi kaya.. Malangnya, Chuchok ni mati akibat dari kerakusan akibat kekayaan yang baru dia temui..

Tapi.., terdapat ramai di serata Thailand yang percaya boleh jadi kaya hanya dengan memuja patung Chuchok ni beb.. Syaratnya.., kenalah "beriman" dengan patung ni dulu..

Dan setelah dorang "beriman" dan hajat dorang dimakbulkan, selalunya beberapa orang penari separuh bogel akan diupah menari didepan patung Chuchok..

Ini kononnya sebagai tanda terima kasih kepada patung tu sebab memakbulkan permintaan dorang...

Ishhh..., macam tu punya pe'el pun ada yee.. Nak jadi kaya punya pasal.., patung pun dihidangkan dengan tarian separuh bogel..







HOT!!! HARUSSANI TIBAI NIK AZIZ ISU #BR1M



Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria menyifatkan kenyataan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang seolah-olah menyamakan penerima bantuan Kerajaan Pusat seperti haiwan sebagai keterlaluan.



Menurutnya, sikap yang ditunjukkan Menteri Besar Kelantan tersebut juga secara tidak langsung menghina golongan berpendapatan rendah yang menerima bantuan itu.



Tegas beliau, tidak salah jika sesebuah kerajaan mahu memberikan bantuan kepada rakyat dalam apa bentuk sekalipun termasuk wang ringgit kerana itu adalah tanggungjawab kerajaan.



"Adakah apabila kita bersedekah kepada seseorang, orang itu juga seperti haiwan. Ini tidak betul. Jangan menghina mereka yang kurang berkemampuan.



"Lainlah kalau kerajaan hanya beri bantuan kepada orang tertentu. Baru salah. Ini terbukti semua rakyat dapat bantuan tanpa mengira bangsa, keturunan mahupun 'warna baju'," tegasnya ketika dihubungi. ~ UM

Thursday, February 21, 2013

WOW!!! RAHSIA KEKUATAN SUAMI TAHAN LAMA DI RANJANG.




Ketahanan suami di ranjang sangat di perlukan oleh setiap isteri. Isteri hanya mendapat kepuasan seks jika suami dapat bertahan lama dan kuat di ranjang. Suami yang sering pancut awal akan membuatkan isteri kecewa dan kehausan seks. Isteri sentiasa rindukan belaian suami jika suami hebat dan perkasa di ranjang.


Ada satu rahsia herba yang sangat mujarab dan berkesan untuk suami kuat dan tahan lama di ranjang. Jika herba ini di gunakan oleh setiap suami, pasti isteri-isteri akan mendapat kepuasan yang tidak dapat di lupakan setiap hari. Jeritan kepuasan isteri sentiasa anda dengari semasa hubungan seks di malam jumaat.


Ada jalan untuk lama di ranjang.13 jenis herba tradisional, skyfruit, black longifolia, eurycoma longifolia, ginko biloaba, tribulus, butea superba, ubi jaga, rempah ratus termasuklah BUAH TUNJUK LANGIT boleh dicuba untuk mengembalikan kejantanan yang usang.


Herba-herba ini ini sangat berkesan dan mampu menjadikan setiap suami lebih perkasa, kuat dan tahan lama untuk memuaskan isteri di ranjang. Telah ramai lelaki dan suami di seluruh malaysia mencubanya dan semuanya mendapat kepuasan yang sangat menakjubkan.


Lelaki yang menggunakannya secara berterusan selama sekurang-kurangnya satu bulan telah melaporkan peningkatan drastik dalam prestasi seksual dan pengalaman seks mereka.


Anda boleh melihat alat kelamin anda menegang dengan keras lebih lama dari yang anda jangkakan dan anda pasti dapat merasakan lebih mantap dan besar. HERBA-HERBA ini juga meningkatkan keupayaan untuk mengawal ejakulasi dengan lebih mudah dan menghasilkan ketegangan yang maksima seterusnya menghasilkan rasa puas yang eksotik. Pengalaman yang mesti dimiliki oleh anda.


Lihat wajah isteri anda yang kepuasan selepas bermesra dengan anda. Pasti anda akan berasa lebih bangga kerana berjaya memuaskan isteri anda walaupun anda penat berdayung berjam lamanya. Cubalah herba-herba yang di sebut di atas tadi untuk memuaskan isteri anda di ranjang.kd

PERGHH!!!! POSING 'MAUT' TAK HINGGAT DARI NEELOFA!!!


Cun betul Neelofa dalam gambar yang satu ni kann... Memang mek kelate ni terbukti antara artis
yang paling anggun ketika ni..


Tak kisah la Neelofa posing macam mana sekalipun.., beliau tetap akan kelihatan menarik dan superb...


Ish..ish...ishhh...., berdarah hidung pepagi buta ni beb... Huhuhu..


Wednesday, February 20, 2013

PANASS!!! AKSI ANUAR MELANGGAN 'AYAM' TERSEBAR!!!



Di keheningan malam yang sunyi, secara tak semena-mena Bung Nuar tiba-tiba berasa ghairah.. Mungkin inilah penangan Kopi Tongkat Ibrahim Ali yang di minumnya sebentar tadi..

Tanpa bertangguh.., Bung Nuar segera menghubungi seorang temannya, Tokey Ruunie yang menyelia sebuah Pusat Urut di pusat bandar untuk melampiaskan hajat yang semakin menggebu-gebu didalam dada..

Bung Nuar : Tokey.., i mahu sorang la malam ni.. Tapi i ada $20 je.. U pun tau gaji i sebulan singgit je...
Tokey : Aiya..., 20 ringgit ka, bapok pun tidak mau itu macam kalu boss...
Bung Nuar : Tolong la tokey, tidak cantik pun tidak apa.., janji boleh ngentot sudah laa.. I dah sangap nihh...
Tokey : Ok la.., u datang sini mari...

Bung Nuar dengan gembira pergi ke pusat urut tersebut sambil membayangkan aksi-aksi kamasutra yang bakal dipraktikkannya apabila bersama-sama dengan pasangannya nanti..

Tapi alangkah terkejutnya Bung Nuar apabila dia diberikan seekor ayam betina oleh temannya tersebut.

Bung Nuar : Apa ni tokey? Apasal u bagi ayam kat i? I nak ayam 'yang lagi satu'.., bukan ayam ori ni..
Tokey : Sudah la boss.., u bagi sini $20 dan pergi masuk sana bilik aircond main. U jangan lupa ikat itu ayam punya mulut sama dia punya kaki.. Kalau tak nanti bising ooo...

Bung Nuar pasrah lalu memberi $20 dan melempiaskan nafsunya di dalam bilik yang ditunjukkan oleh temannya tersebut..

Tak berapa lama kemudian, beliau balik dengan puas walaupun hanya 'dilayan' oleh seekor ayam..

Keesokannya malamnya, Bung Nuar sekali lagi mengunjungi pusat urut tanpa menghubungi Tokey Ruunie terlebih dahulu..

Bung Nuar : Tokey.., malam ni i mahu lagi.. Tapi i tak mau ayam macam semalam tau..
Tokey : Ok, bayar sini $300.
Bung Nuar : Errr..., malam ni i ada $10 je tokey.. Tolong la tokey..
Tokey : Haiiiiiya $10 saja ka...? Bayar bilik aircond pun tidak lepas loo... Ini macam lah kawan.., i bagi u mengintai orang main saja la haa... Sikarang.., u pegi sana bilik belakang.., sudah ada bikin lubang intai. Sana sudah ada 2 orang sama-sama intai.
Bung Nuar : Ok2 tokey.
Tokey : Jangan buat bising aa... Nanti itu couple tau susah wooo...

Bung Nuar terus berlalu ke sebuah bilik belakang yang dimaksudkan.. Nampaknya memang sudah ada 2 orang sedang mengintai orang 'bermain' melalui lubang kecil yang telah siap ditebuk.

Tanpa bertangguh lagi.., Bung Nuar segera join aktiviti mengintai tersebut... Sebaik saja matanya melihat aksi didalam bilik itu, Bung Nuar menyumpah seranah kerana aksi yang dilihatnya adalah aksi dua lelaki gay.

Bung Nuar meludah kerana merasa geli yang teramat... Tak semena-mena.., orang yang mengintai bersama-sama di sebelahnya segera berkata..

" Kira ok lagi boleh tengok aksi gay bro..., malam semalam ada orang lagi bangang main dengan ayam.., siap ikat ayam di katil.. Sumpah macam siyall..."


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...